درحال بارگذاری...

شته خالدار یونجه

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

شته خالدار یونجه


شته خالدار یونجه

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


(Therioaphis maculate)

☘شتهاي كوچك به رنگ زرد كمرنگ يا متمايل به خاكستري بوده و در قسمت پشتي بدن خود چندين رديف خال سياه رنگ دارد. شته هاي بالغ ماده ممكن است داراي بال يا بدون بال باشند اين شته ها گرمادوست بوده و به طـور عموم اواسط تابستان در يونجه زارها ديده ميشوند .با توجه به اينكه شته خالدار بيشترين آسيب و زيان را به يونجه زارهاي در حال استقرار وارد مي آورد و مسئله گرمادوست بودن آن سبب ميشود تادر مناطقي كه خطر هجوم شته خال دار يونجه وجود دارد، از كشت تابستانه يونجه خودداري كرد .

☘در صورتي كه شرايط براي زاد و ولد اين نوع شته فراهم باشد، با افزايش جمعيت خود مدت حضور آفت در مزرعه نيز افزايش يافته و در اين شرايط تا اواسط پاييز نيز احتمال حضور اين نوع شته در يونجه زار وجود خواهد داشت. شته خالدار يونجه هم هنگام تغذيه نوعي ماده سمي به گياه يونجه تزريق ميكند. هجوم گسترده شته باعث متوقف شدن رشد گياه، سبزردي(نكروزه) و بيرنگ شدن برگها،كاهش عملكرد و در نهايت باعث از بين رفتن بوته ها ميشود. افزون بر اين، شته خالدارميزان زيادي عسلك از خود ترشح ميكند كه اين نيز باعث اختلالهاي زيادي در يونجه،مانند به هم چسبيدن برگها و ايجاد آلودگيهاي قارچي درسطح برگها و گياه مي شود.

☘يكي ديگر از علايم آسيب و زيان شته خالدار يونجه بيرنگ شدن رگبرگهاي برگهاي تازه تشكيل شده انتهاي گياه است كه اين آسيب ها، نواري شدن رگبرگ ناميده ميشود. همچون ديگر شته ها، آسيب و زيان شته خالدار نيز در يونجه زارهاي تازه استقرار يافته بيشتر از يونجه زارهاي چند ساله است. اين نوع شته به طـور معمول در قسمت رو به پايين بوته ها زندگي و آسيب و زيان ميزند.

با ما همراه باشید

👇👇👇👇👇👇👇👇

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس با شماره ۰۹۰۲۰۳۹۹۰۳۱


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


شته یونجه سمپاشی پهپادکشاورزی سیرنگ پهپاد پهباد محلولپاشی سم زراعت کشاورری_مدرن کشاورزی_هوشمند

این مطالب را هم بخوانید!

ارزیابی دقت پهپادها در کمیت‌سن...

تحلیل دقت پهپادها در کمیت‌سنجی آب سطحی در برکه‌ها و مخازن آبی یک موضوع مهم در زمینه محیط زیست و منابع آب است که نقش مهمی در مدیریت منابع آبی و پایش کیفیت آب دارد. در این مقاله قصد داریم به مروری بر چالش‌ها و راهکارهای موجود در این زمینه بپردازیم. یکی از چالش‌های اصلی در دقت پهپادها در کمیت‌سنجی آ...

ادامه مطلب »

فواید تناوب زراعی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

اهمیت گرده افشانی در باغ ها

تولید میوه و بذر بدون انجام گرده افشانی بین گل های مختلف و تلقیح سلول تخم در داخل تخمدان های گیاه امکان پذیر نیست. در اهمیت گرده افشانی همین موضوع کافی است که بدانیم بیش از ۹۹ درصد محصولات کشاورزی وابسته به گرده‌ افشانی هستند و تنها درصد بسیار کمی می تواند به شیوه های غیر جنسی غذای ما انسان ها را تو...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116